Den hemmelige nøgle til at opbygge en succesfuld forretning

En af de bedste bøger du nogensinde kunne læse, der afslører den hemmelige nøgle til at opbygge en succesfuld forretning er berettiget: “Hvordan at Win Friends og indflydelse People” af Dale Carnegie. Det blev oprindeligt skrevet over 70 år siden, men næsten enhver succesfuld virksomhed person har læst det og anvendt sine principper. Og fordi jeg ønsker at blive en succes, jeg læste det selv, og efter at gøre så, jeg kan nu anbefale det til dig.

En af de hemmelige nøgler du vil lære i dette dynamiske bog er at dine kunder er ligeglade om dig; de bekymrer sig om deres egne behov. Men folk, der ikke i business kun tænker på deres behov, ikke deres kunders behov. Men folk, der har succes i erhvervslivet placere deres kunders behov over deres egne.

Lad mig give dig et eksempel på hvad der skete med mig anden dag. Jeg var planlægger en ferie til Alamosa, Colorado for at besøge de store klitter til min 50 års fødselsdag. Jeg fandt en sød lille kabine online, som var en bed and breakfast og sendte dem en e-mail, der sagde:

“Jeg var meget imponeret over din hytter og jeg vil gerne fejre min 50 års fødselsdag der på juli 5th. Venligst ring til mig og lad mig vide, hvis du har en kabine (for enhver pris) tilgængelige for juli 4th og 5th. Hvis det er tilfældet, vil jeg give dig mine kreditkortoplysninger og book kabinen straks. Desuden, jeg planlægger at flytte til området inden for et par år og måske jeg kunne ansætte dig som en tømrer til at bygge mig en kabine, som du har billeder af på din hjemmeside. Jeg glæder mig i tale med dig.”

Bemærk, at jeg gav innkeepers med tilstrækkelig personlig oplysninger om mig og mine ønsker, der vil gøre det muligt for dem at kunne sælge mig en hytte udlejning. Jeg fortalte dem, det var til min 50 års fødselsdag. Jeg fortalte dem også, hvor imponeret jeg var med deres hytter. Jeg fortalte dem, jeg var ligeglad med hvad prisen var. Og jeg fortalte dem at jeg var klar til at betale dem med mit kreditkort. Desuden er jeg selv indeholdt, at vi kan blive naboer og han kunne være hyret til at bygge mig en kabine inden for et par år.

Men værten, der modtog min mail var ikke en person, der læser bogen, “Sådan Win Friends og indflydelse folk.” I stedet, han var kun bekymret med sine ønsker og begær ikke sine potentielle kunder. I virkeligheden, overset han selv muligheden for, at han måske har været i stand til at gøre en ekstra $75.000 eller mere bygge mig en hytte i den nærmeste fremtid og vi kunne blive gode naboer i mange år.

Det er derimod hvordan samtalen gik, da han ringede til mig:

Værten: Vi har ikke nogen tilgængelige på juli 4th hytter, men vi har en tilgængelig på juli 5th.

Mig: Så du beder mig om at sove i min bil på 4 juli?

Værten: (Stilhed)

Mig: Da du bor i dette område, kan du foreslå accommodations mig for 4. og jeg vil leje din kahyt på 5th?

(Dette er, hvor værten virkelig såre hans chancer.)

Værten: Vores hytter er den reneste og bedste i området. Men vi er også den dyreste. Derfor, hvis vores hytter er udsolgt, vil du ikke kunne finde hvor som helst i området at bo på 4.

Mig: Det er alt jeg har brug for at vide om dig. Du har vist mig, at du ikke er nogen jeg ønsker at kende som et menneske. Farvel. (Så jeg hængt op på møtrikken.)

Kan du se hvad jeg mener? Hvis værten ikke havde været interesseret i sit eget ego og leverer sine egne ønsker og behov, han ville have sagt noget i retning af: “fortælle dig hvad. Lad mig gøre et par opkald og se hvad jeg kan gøre for dig.” Derefter, efter et stykke tid, han kunne have kaldt mig tilbage og sagde “jeg kunne ikke finde noget til dig på 4 men jeg vil meget gerne reservere kabinen for din fødselsdag på 5th.” Med denne tilgang, ville jeg have lejet kabinen på juli 5th og fundet min egen accommodations for 4.

Men da jeg vidste, at værten var kun interesseret i hans eget behov, jeg ville aldrig give ham min forretning, aldrig kontakte ham for at bygge mig en hytte og aldrig tale med ham som nabo. Desuden, jeg kunne pleje mindre hvor ren værtens hytter blev da jeg ikke kunne leje en. Jeg kunne også pleje mindre at de var den dyreste, da jeg ikke kunne leje en. Information værten til mig gjorde intet for at fylde mine ønsker og behov. De bemærkninger, han kun gavnet ham.

Resumé af historien

Hvis din virksomhed ikke er så vellykket, som det skal være, der er noget du gør forkert. Det kunne være en række grunde til, hvorfor din virksomhed er ikke vellykket, men en overset årsag kan være at du er kun tænke på dine egne ønsker og behov. I stedet tænke på kundens ønsker og behov først – ligesom du gør dine børn.

Hvor mange af jer, der er forældre, gøre en række ting til at opfylde ønsker og behov for dine børn? Hvor mange gange har du trak dig selv til en skole funktion når du var så træt, du kunne næsten ikke holde øjnene åbne? Hvorfor gjorde du det? For det barn, der bor ned blokken? Nej, du gjorde det for at opfylde dit barns ønsker og behov.

Start tænker på dine kunder på samme måde, at du giver af dig selv til at opfylde dine børn, ægtefælle eller familiens ønsker og behov. Derefter købe bogen, “Hvordan at Win Friends og indflydelse People”, og du kan se en enorm ændring i din business indkomst og succes i din virksomhed samt dit personlige liv.

Mine tanker og bønner er med dig i de kommende dage forude.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *