bil Pools kunne reducere risikoen for trafikulykker

Bilister, der befordrer passagerer er halvt så tilbøjelige til at blive involveret i et uheld end dem, der kører solo, forskningen afslører. En ud af ti chauffører siger, de har været involveret i en ulykke, når du kører alene, i forhold til bare en ud af 20 der kørte med en passager.

Og det er ikke bare ulykker, der er reduceret ved at køre med en passager, det ser ud. Fire ud af ti bilister (39 procent) har mistet koncentrationen under kørslen, men kun to ud af ti (22 procent) har gjort det ved kørsel med passager. En ud af fem chauffører har været trukket over af politiet når man kører alene på grund af den dårlige kvalitet af deres kørsel, i forhold til bare ni procent der har været trukket over, når du kører med en anden person i bilen.

Og som drivere realisere sikkerhedsfordelene ved deling bilture, de strømmer til begrebet “samkørsel” begunstiget af deres amerikanske fætre, 15 Madsen hvoraf samkørsel hver dag.

Mere end et i tyve britiske bilister (6%) har i øjeblikket en samkørsel arrangement i stedet for deres drev til at arbejde, ifølge Privilegiums resultater. Ved udgangen af 2006, over fire millioner drivere forventer at dele bil rejser på en regelmæssig basis (12 procent), og i 2010 vil det stige til nærmere seks millioner (17 pct.).

En ud af fem drivere (21 pct.) mener dog de ville være mere tilbøjelige til bil pool, hvis særlige baner blev indført. Lidt under halvdelen (48 procent) af alle drivere overvåget af privilegium støtter indførelsen af car pool lanes på centrale pendler ruter. Og blandt dem, der støtter sådanne planer, tre fjerdedele (76 pct.) vil gerne se car pool lanes kombineret med eksisterende eller nye busbaner.

Philip Igoe, direktør af bil Plus en national bil deling velgørenhed, kommenterede Privilegiums forskning:

“Bil samle er let på lommen og art på miljøet. Derudover tyder Privilegiums ny forskning på at dele en rejse kan også reducere risikoen for ulykker.

“Vi bifalder konklusionerne, næsten halvdelen af den drivende offentlige støtte indførelsen af car pool lanes på pendler ruter. Beviser fra ‘høj belægningsprocent køretøj’ baner i Leeds, som prioriterer fleste pendlere, der deler rejser i biler eller busser, er at rejse gange har reduceret både for pendlere i HOV banen, og også for dem, der kører solo.

“Lyset af de mange fordele af bil deling, drivere bør måske spørge sig selv

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *